Pages

Monday, May 30, 2011

The week of Comenius in Tallinn!




Nädal algas suure ootusärevusega: comeniuse delegatsioonid ehk siis ungarlased, sakslased, austerlased ja prantsalsed tulid Tallinna.
Esmaspäeva hommik algas vene keelega, kus sai üsna kanntamatult istuda (ja vene keele jutustamist vastata, mida ma pold näinudki ja vastasin 5le, egoboost). Peale seda läksime teise majja ja ühtlasi ka neid otsima. Kätte saime nad raamatukogust, kus neil tuur parasjagu pooleli oli ja kus nad üsna pikalt passisid.

Hingeldades jõudsin üles, nägin Etienni, ofc oli vaja kohe rääkima minna, ja meelde tulid ainult vene keelsed sõnad. Tuli välja, et ta isegi mäletas mind, jeii success:D
Siis nägin Tündet (keidy ungarlane) ja Alexandrat (minu ungarlane) ja sai neid tervitatud. Suht kohe jõudis kohale, et nende inglise keel ei ole eriti arenenud, kui iga küsimuse või ütluse peale oli sule vastuseks naretus+yes,yes..

Mingi hetk läksime prantsasse ka, seal oli mingi 10 või 20 mintsa olla aint, aga Talmega oli see aeg terve igavik. Geosse ja estasse jõudsime ka.
Peale söögivahetundi pidime annelyga minema uurima, et millale me tuurile lähme nendega. See lõppes sellega, et skippisime matast, mida nkn ei olnudki ja istusime ja sõime comeniuslastega. Alexandra tõi mulle kingi ka...ja Anita saatis mulle ja keidyle ka kingi...See oli nii armas, et ma pidin peaaegu nutma hakkama.
Kella kahest läksime nendega Toompeale tuuri tegema siis. See ei olnudki nii õudne kui ma kardsin ja oma arust sain päris hästi hakkama. Vahepeal üritasin Etienniga  ka rääkida, aga mu prantsuse keel oli alla poole igasugust arvestust, but still managed somehow.

Seal olime peaaegu kella neljani. Siis läksime kooli, kus neil pidi keemia mingi värk olema. Kell oli  4, uks lukus, ühtegi meie õpetajat polnud, keegi midagi ei teadnud. Kuna ma pidin nendega õhtu sööma ka minema nkn siis mõtlesin, et pohh, jään siis sinna ka nende juurde.
Ungarist on mul Martin Saare telefoni nr, helistasin siis talle. Which was kinda akward.
Mina: Tere, Kätlin olen, et kas sa..nagu siin....keemia asjal...ei peaks olema??
saar (eriti aktiivse ja entusiastliku häälega): ja, mul just lõppes tund olen siin nunne juures, juba jooksen.
mina (mõtleb kas nüüd öelda tsau või nägemist)..okei noh, nägemist siis
saar: okei, no tsau.
mnjah:D

See keemia oli suht mõttetu, me ei süvenend eriti mis seal tehti. Suht tsillisime niisama. Mingi hetk tuli Parašin ja läks sagimiseks, et viia tüübid siis sööma kuskile. Liikusime koos linna poole, austerlased tahtsid liha saada, nemad eraldusid meist, krissu ja sälly nende saatjatena. Meie ülejäänd kambaga käisime raha vahetamas ja siis läksime kompressorisse, kus üritasime teha mingi ühislaua, et kõik saaks koos istuda. Ungarlastele söögi tellimine oli nii raske, et ma sain peavalu sellest. Nemad ja nende inglise keel.

U. pool 8 saime söönud, siis saatsime nad läbi vanalinna hotelli. Koju jõudsid esmakordselt kell 9, ja kell 10 kukkusin pool surnult voodisse.

Teisipäeval ei õnnestund mul ennast kaasa pressida ja tuli olla koolis, aga kuna tegu oli õpetajate päevaga siis oli suht savi. Füüsika ja prantsat andsid õiged õpetajad, muusikat ja ajalugu (mis mõlemad olid suht mõttetu) asendati. Samuti ei old see aktus ega näidend minu arust eriti huvitav.

Trenn oli äge, aga veit feils vist. Lõpetasime veelgi varem kui tavaliselt, sest ilmselgelt oli mindfuck ületanud selleks päevaks oma piiri.

Ja emmel oli eile sp, pärast istusime ja sõime. Hilinenud õnnitlused siis veelkord läbi blogiasjanduse kaa:):)

Täna oli äge päev.
Inka oli inka, matas üritasin ma kohe alguses rongale selgeks teha, et maksku mis maksab, mina lähen homme nendega raekotta kaasa. Okei, see saavutas edu. Tund oli mingi 5 mintsa käind, ronk tuli minu juurde ja ütles, et ma üles arvuti klassi läheks, koos annely ja oskariga. I was like, jeei. Nad tegid seal mingeid esitlusi, milele ma tähelepanu ei pööranud.
Prantsasse, mis nkn oli asendatud ja mõttetu, me olime nkn hilinend annelyga ja mõtlesime sis üldse mitte minna. Comeniuslased ja siis mõned meie inimesed läksid energia muuseumisse, meie annelyga r-kioski starterit ostma (it had been so long, god, how good it was). Jõudsime kooli juurde tagasi ja nägime, et parašin tuli välismaalaste õpetajatega uksest just välja. Küsis siis,et kus poisid on, kes pidid nendega järgi minema muuseumisse, ütlesime, et ei tea, pole näind ega kuuld. ''davai, davai, pane oma pudel ära ja minge siis ruttu''. Ja sis jalutasime nendega lävi vanalinna energia muuseumisse  ja pärast rahulikult päeva nautides tagasi. Väikese hilinemisega jõudsime estasse, inimese õpetuses ja füsas käisime ka.
Kell 2 pidime neid koolimuuseumisse viima (mis tähendas cancel bio ja cancel kehka, mida õnneks ei toimunudki, sest ma poleks tahtnud seda kilti üksi järgi joosta) ja nendega seal olema.

Sakslased rääksid meile juba esmaspäeval, et nad tahavad megazone minna, et nad pole kunagi mänginud. Madis lubas sellega tegeleda, aga nh muidugi oli ta esimene, kellel aega polnud. Aga siis kui me energiakeskuses käisime korra anti meile kupongid, millega oli 1 mäng ühele inimesel 25.-. See asus kristiine vastas. Rääkisin siis sasklastega, et kas nad ikka tahavad minna, et selline võimalus on. No nad olid mingi megaexcited ja muidugi tahtsid (nemad+austerlased, kokku 10 neid). Helistasin sisi sinna küsisin, et kas täna saab ja mis aegadel, pakkuda oli 5-6, ja 9-10. Obviously tuli jääda esimese variandi juurde.
Aga koolimuuseumist said nad lahti juba migni kolmveerand kolm ja siis me pidime nendega 16.30 kooli ees kokku saama.
Vahepeal rääksin ungarlastega, et ma võin nad õhtu poodi viia kui nad tahavad. Nendega pidime siis 18.30 kokku saama, aga kui ma ise viru poole liikusin (avastasin, et ups ma ei jõua koju, jooksin lihtsalt poodi korra, kus mul oli vaja osturallilt mõned asjad osta, seal on hullumaja btw.) nägin neid ja ütlesin, et tulgu siis prääga minuga. Aga nad tahtsid muidugi suveniire osta ja mingi hetk, kui nad olid ühes kohas ma e itea kui kaua olnud ja kell oli suht palju, ma hülgasin nad ja andsin poe suuna.(nad ise ütlesid, et ma läheks kui mul on kiire ja tundus, et nad täitsa said aru kus nad olid).

Sain oma käigud tehtud isegi kiiremini kui arvasin ja liikusin siis kooli poole tagasi. Poole tee peal nägin sakslasi, käisin nendega raha vahetamas ja liikusime kooli poole, kus sis ülejäänd sakslsed+austerlased+maris, maarja, sannu meiega liitusid.
Ostsime r-kioskist siis 2x10 seitsmekroonist piletit neile ja sõitsime trolliga krissu juurde. Ega me ise ka täpselt ei teadnud, kus see asub, aga õnneks leidsime ilusti üles. Vahepal jõudis keidy ka sinna sis:) Suht kaua läks info ja reeglite seletamisele ja tõlkimisele, keel oli täiesti sõlmes, mis siis, et inglise keel oli. Oodatud kolme mängu asemel jõudsime teha 2. Võistkonnad tegime siis, eestlased, sakslased, ja sakslased+austerlased. Peale esimest mängu meie, kollased, juhtisime ja ma olin üldiselt 15 inimesest teine, aint üks nunnu saksa poiss oli eespool.
Teine mäng läks mul suht aia taha, tabelisse ei mahtunud, aga üleüldiselt võitsime ikkagi. So jeei for us, aga noh, meie + nunnu saksa poiss olime ainsad, kes on seda enne mängid, ülejäänd 9le inimesele oli see esimene kord.

Maris hea inimene oli nõus minuga linna tulema nendega. Enne viisime nad krissust läbi ja sõitsime linna. Leidsime, marisega, et peaks nad siiski hotelli ka ära saatma. Kuna nad räägivad enam-vähem normaalset inglise keelt, siis saab nendega päris hästi suheldud, ja nad ise on ka toredad. Vaikselt lootsime, et äkki nad kutsuvad meid sisse ka, aga ei.. Saime korvi.(tuli välja, et nad olid eelmine õhtu ungari tüdrukute toas istunud, ja teadagi kus neil kiire täna oli:D) (3 austerlase ja 7 sakslase peale on 2 kaheldava sooga kaksikutest tüdrukut, ülejäänd kõik poisid. Kahjuks 15 enamus, but cute ones still:) )
Oh well, siinkohal lõppesid tänased seiklused nendega. Kell 8 jõudsin koju, sain mingeid söögijäänuseid, aga kuna ma suht ei jõudnud päev otsa süüa midagi siis kõht on endiselt tühi.

Homme lähen nendega raekotta ja õhtul siis hotellis neil pidulik lõpetamine.

Võiks midagi õppida ka..

P.S ilmselt palju kirjavigu ja mõttetuid ja seosetuid lauseid, aga aju suht pehme prääga. Katsuge andestada:)

No comments:

Post a Comment