Pages

Monday, September 8, 2014

Rennes vol 1



See aasta viivad mu õpingud mu Prantsusmaale Britannia regiooni  pealinna Rennes’i.  

Suvi möödus puhates ja kauneid suveilmasid nautides kaunis kodus Eestis. 21 august lendasin natukeseks tagasi Aberdeeni ning 3. September asusin teele Prantsusmaa poole. Kolm lendu ja 8 tundi hiljem maandusin päikeselisse Rennes’i. Päike küttis nii, et vähe pold ning niisiis võtsin oma 30kg kohvreid käe otsa ja asusin linna poole teele, et oma ühikat ülesse leida. Kuna öö oli jäänud üsna lühikeseks ning pikk päev selja taga,tahtsin kiiruga oma tuppa jõuda ja puhata.

Linna jõudmine ning transpordi leidmine oli suht lihtne, kuid ühika leidmine osutus pisut keerulisemaks. Nimelt on ülikool ühel pool ning ühikas teisel pool teed ning mina muidu läksin ülikooli poole ja ekslesin seal oma kohvritega ja lõpuks siis küsisin ning mind suunati õigele poole.  Isegi siis läksin ma valesse kontorisse, kõik see aeg oma raskeid kohvreid treppidesrt üles-alla tassides. Lõpuks siiski leidsin üles õige koha, täitsin paar ankeeti, andsin paar alkirja ning saingi võtme oma tuppa. Kui ma lõpuks treppidest üles oma asjadega jõudsin olin nii väsinud, et läksin kohe pikutama. Õhtul käisin poes üks kohalik  oli nii kena, et tuli minuga kaasa. Sain šoki kõrgetest hindadest ning tulin koju tagasi seriaale vahtima ja pikutama. Tuba on palju väiksem, kui see mis mul Aberdeenis oli, aga samas palju kompaktsem. Mul on oma vannituba, külmik, hunnikutes kappe ja hoiupaiku. Internetipuudus on natuke šokeeriv (nimelt wifi läheb kasutusele 3.novembrist, hetkel ta töötab nii, kuidas Jumal juhatab ning põhi internet käib kaabli kaudu, ning minu arvutil ei ole seda auku, ning ühendusadapter maksab liiga palju, aga eh, tuleb see ohver teha vist).

Järgmine hommik sain enda koolist tulnud Brittidega kokku (kuna siin ei ole eestlastega nii roosilised lood nagu aberdeenis, siin pole ühtegi, ning britte on küllaga, nii et selleks aastaks olen minagi brit) ning käisime vist koolis mingeid asju ajamas. Kell 2 oli linna tuur, kus näidati kasulikke asju mida meil linnas vaja läheb. Õhtuks olid kõhud kõigil tühjad nii et läksime linna süüa otsima, kuna kõigil potid pannid puudvad, et normaalselt kokata (ahjusid siin ka pole!!! Ega veekeetjat,mis on muidugi suurem draama brittidele, kes esimese asjana läksid teed ostma, ning nutavad taga, et ei saa teed keeta :D ).  Kõige paremaks ja odavamaks pakkumiseks oli Domino Pizza ja see õhtu oli meiega ka kaks saksa tüdrukut, nii et viiekesi siis võtsime 3 suurt pitsat ja läksime ülikooli hoovi sööma


Reede hommikul oli koolis infotund erasmuse õpilastele, kus meile anti päris korralik kott (mis oli kasulik, kuna mul ei olnud ühtegi normaalses suuruses kotti asjade kandmiseks) hunniku paberitega. Infot oli rohkem , kui aru saada jõudsid ja kõik on veel arusaamatum kui enne, aga õnneks ei ole ma ära unustanud asjade edasi lükkamise kunsti, ehk siis kõik paberid läksid riiulile ja ma pole neid rohkem vaadanud. Okei, tegelt ma plaanin nendega kooli minna, et mulle asjad puust ja punaseks ette tehtaks ja ma asjast aru saaks.

Siis käisime linnas ning õhtul läksime põhiväljakule ( La Place de Sainte Anne) pannkooke (kohalik rahvusroog) sööma ning hiljem istusime ühes teises kohvikus prantsuse õhtumelu nautides.
Laupäev hommikul läksid kõik ekskursioonil Mont-Saint Micheli aga kuna ma olen seda juba näinud, siis otsustasin seekord vahele jätta. Kasutasin võimalust, et magada ja natuke omal käel linna avastada. Jalutasin ringi, käisin panin endale pangakonto avamiseks aja, ajasin taga seda adapterid oma arvutile ning leidsin ka poe, kust sain endale koti. Siis tulin koju, magasin veel, käisin poes ning õhtu sain Sarah ja Williamiga kokku (ka Aberdeenist).
Täna käisime ühes hästi ilusas pargis jalutamas ja kunsti muuseumis, kuna seal on iga kuu  esimene pühapäev tasuta.

Tegelt on nii, et asjaajamisi on hästi palju, kursused peaks 15. September hakkama. Aga see nädal on veel nö tutvumisnädal. Ja samas on vaja kursuseid valida, pabereid täita, pabereid oma kooli saata jne. Homme lähme Ikeasse, seega see peaks päris lõbus olema.

Sisseelamisega ei ole veel päris hakkama saanud. Hetkel on ikka tunne, et aga mu elu on ju Aberdeenis ja ma peaks samamoodi alustama oma kursuseid seal, kus ma tean, kuidas miski toimub ja kõik on juba kodune. Nii naljakas,kui see ka poleks, siis kohapeal olles mulle Aberdeen ei meeldi, aga samas ta on juba niii kodune. Olen siin ilusas päikesepaistelises Rennes, kus iga päev on üle 24 kraadi ning ilusaid kohti on nii palju, et ei jõuagi kõike sisse võtta, aga siiski tundub, et ma peaksin ju Aberdeenis olema.

// Muidugi ma eile veel blogi ei saanud üles, seega lisan ka tänased seiklused. Hommikul ajasime oma kindlustusasjad korda ning peale seda suundusime siis IKEAsse. Ilmselt jäi midagi vajalikku ikka maha, aga kooner nagu ma olen, üritasin osta ainult hädavajlikke asju. Sain poti, taldrikud, noad, lõikelaua, köögirätiku  jm. Pärast käisin veel sealses poes, mis oli u nagu meie selver või prisma, hästi suur ja kõik vajalik alates toidust kuni riiete ja elektroonikani on müügil. Ostsin siis endale tudengieluks hädavajalikke toiduaineid nagu pasta ja riis ja ketšup ja muidugi ka baguette'i :)

Õhtul tegime väikse lingvistilise testi ja läksime kinno, kuna siin on ju kõik peale loetud :) Filmiks oli  The Fault In Our Stars ehk Viga meie tähtedes, mis on ka eesti kinodes tuntud pisarakiskuja. Kõigest küll aru ei saanud aga võttis palju jõudu, et mitte täie lahinaga nutma hakata. 

Ilmad on endiselt palavad ja tegemist jagub ja seega on õhtuti lõpuks päris hea lihtsalt puhata.

Nii ma nüüd üritan pilte ka laadida ja varsti jälle kirjutada





                                     Raamatulaat, kust võib leida kõikvõimalikke klassikuid
                                                              Esimesed krepid siin :)






Nautige pilte, selleks korraks head ööd :)

No comments:

Post a Comment