Pages

Saturday, September 27, 2014



Hei,

Nädalake jälle möödas. Nüüd on juba selline tunne, et nädalad hakkavad lendama vaikselt. Nagu ma piltide juures mainisin siis eelmine pühapäev käisime kõiki neid ajaloolisi hooneid vaatamas. See oli väga lahe, et saime ka turiste mängida ja jälle uusi inimesi kohata.

Esmaspäeval oli üks tund ja siis üritasime jälle oma kursuseid korda saada. Ausalt mu kursused ja tunniplaan on muutnud mingi 5 korda, ja nende kahe nädala jooksul olen ma käinud lugematus hulgas loengutes, mida ma ei saa/tohi võtta ikkagi. Ja siis kui arvad, et saad asjad paika lähed järgmisesse, kus õpetaja (tõlkimise tund ja rohkem mingi bimbo kui õpetaja) teatab, et see kursus on ilmselt liiga raske teie jaoks ja siis ei anna materjale ja teeb kõik, et sa terve tunni lolli näoga istuksid ja midagi aru ei saaks. Oeh, aga samas on ka väga toredaid õpetajaid.

Kolmapäeval käisime kohalikku Zumbat üle kaemas, kuna esimesed tunnid on tasuta. Rahvast oli vähe, aga üle nelja kuu esimest korda trenni tegemiseks oli see normaalne, kuigi muidu mulle ikka meeldib kõvasti intensiivsem trenn. Ehk siis ongi plaan ikka mingit püsivat aktiivset tegevust leida siin kuskil.

Neljapäeval oli vaba päev, aga et mitte tervet päeva toas istuda tegime Sarah’ga ühe pika pika jalutusringi, et näha mis siin ka on ja et natuke liigutada. Pärast käisime linnas ka veel. Ja õhtu veetsin oma tänaste tundide jaoks tõlkeid tehes.

See oli ka omette nali. Nimelt on meil kaks tõlkimist, prantsuse keelest inglise keeled ja inglise keelest prantsuse keelde. Parim oli muidugi see, kui õpetaja (pesueht prantslane) tuli meie inglise keelseid tekste parandama, ja leidis, et ikka see ei kõla hästi ja too on ikka imelik ja kas ikka öeldakse nii (ja kõik need laused olid tegelikult täiesti õiged!!!). Ja mitte ainult mulle vaid ka inimesele, kellele on inglise keel emakeeleks. Khmm…okei prantsuse keelde tõlkides võtan ma vastu igasuguse kriitika, aga sorry ma arvan, et mu inglise keel on piisavalt hea, et ma suudan lihtlauseid kokku panna!!!

Järgmise tõlketunni (prantsuse keelde) õpetaja ilmselt arvab, et me oleme täielikud juhmardid (meie erasmused siis), kuna me olime ette valmistanud järgmise nädala teksti ja ei saanud pool ajast aru, mis toimub :D

Täna oli esimest korda ka poliitiliste institutsioonide loeng.  Ja see on see koht, kus ma näen 
prantslaste süsteemis suuri suuri auke. Ses suhtes, et enamus sellest loengust oli sissejuhatus sellesse, mida mina juba teinud olen. Probleem nr 1 – loeng on kaks tundi pikk, ja loengupidaja RÄÄGIB seda infot terve see aeg ilma ühegi märkmeta tahvlile või jumal hoia, et keegi siin powerpointe või muidu visuaalseid abimehi kasutaks. Probleem nr 2 – eriti kui see mula tuleb 2 tundi prantsuse keeles ja siis sa ürita endale sellest märkmeid teha. Selleks ajaks, kui sa oled suutnud selle info registreerida, normaalseks lauseks kokku panna ja üles kirjutada, on ta juba 10 järgmist lauset öelnud, nii et pool infot on kaduma läinud ja see lause, mille sa arvasid, et sa lõpuks saad paberile, on ka juba meelest läinud. Probleem nr 3 – loengulindistusi  ei panda internetti üles, sest siis ei tuleks keegi loengusse. Okei see on ka esimese aasta kursus. Natuke imelik oli küll kuulata tema sissejuhatust, et loengutes ikka peab käima ja õppima peab, mis oli mõeldud teismelistele, kes on värskelt ülikooli astunud ja arvavad, et kõik on ilus ja tore ja roosiline. Aga kui sa oled juba teoreetiliselt oma kolmandal aastal, ja võtad oma õpinguid juba tõsiselt, siis on veidi naljakas seda kuulda.  Aga jah, prantsuse teismeliste jaoks tundub see kogu asi ühe suure naljana siin. Loengutes ei pea käima,  jan noh kui terve semestri jooksul ei pea tegema absoluutselt tööd peale semestri lõpus lihtsalt eksamist läbisaamise siis  ei ole ju hullu midagi !!! Nädala sees tuleb väljas käia ja lolli mängida nii palju kui võimalik, sest nädalavahetuseks tuleb koju emme-issi juurde minna pesu pesema ja kõhtu täis sööma. Ausalt mullje jääb küll selline et tundides nad ei käi, tööl ega midagi muidugi ka mitte, lihtsalt lasevad lulli. Loengutes ei kuulata ja mulisetakse nii, et keegi teine ka ei kuule !! Olge head, säästke kõigile aega, raha ja  mõttetut sebimist, kui see kõik üks nii suur nali on. Las need, kes tegelt ka tahavad siin olla, saavad siis õppida. Oeh..

Tulen tagasi tänase loengu juurde. Ja kuna see kiskus ikka väga poliitiliseks, mis on minu ainu ju koolis siis ajas mind veits marru see.  Loengupidaja oli tore, aga kogu info söödetakse sulle ette. Asjad mis on nii olulised tõmmatakse kuskilt lambist välja, et oi näed see oli ka sellega seotud. Lugemist ei ole (HALLOOO, iga sotsiaalteaduse puhul on oluline lugeda erinevate autorite seisukohti, et neid võrrelda ja osata kriitiliselt teksti analüüsida), kõik alternatiivsed teooriad laotakse sulle ette, ühest seisukohast. Eksam on VALIKVASTUSTEGA. Okei, mitte, et ma väga tahaks kirjutada eksamil prantsuse keelseid esseesid, aga no sorry, mida see annab sulle? Ja see on ka selle peale, et kui palju sa loengust meelde jätsid, mitte kui palju sa reaalselt tead.  Selle nädala jooksul on küll tekkinud arusaam, et prantsuse ülikooli kraad on kaheldava väärtusega ja õpetamismeetodid on ikka Suurbritannias väga tasemel.  Aga selles suhtes, et ma tean, et ma lähen tagasi ja ma saan ikkagi normaalse hariduse, kus mulle ei söödeta ainult tuima infot ette, vaid reaalselt utsitatakse iseseisvalt mõtlema (mida ma siin pole veel ühegi kursuse puhul näinud).

Oeh, sain kaelast ära. Mind ajas see ikka nii närvi, sest nii ei saa õpetada poliitikat.

Pärast loenguid käisime poes. Ostsin endale uue ja oi kui ilusa ja mõnusa nahktagi ja ka veekeetja!!! JEEI, nüüd saan teed ja kohvi teha ja üleüldse nagu normaalne inimene elada.

Ja homme on jälle laupäev ehk turupäev. Selles osas oleme endale küll juba meeldivalt prantslasliku kombe harjutanud :) 

Päikest, 
Kätlin 


2 comments:

  1. Omg, see kõik tundub kuidagi nii halvasti orgunnitud. Loodetavasti läheb paremaks, muidu lihtsalt raiskad ühe aasta oma elust. Kas sa mingeid rohkem advanced asju poliitikas ei tohi võtta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma plaanisin võtta ka Politique Economique, ehk siis põhimõtteliselt, see mida me tegime eelmine aasta Global Political Economy all. Esimene loeng oli sama masendav, kõik rääkisid, õpetaja luges SÕNARAAMATUS seletusi maha, tahvlil oli a4 wordtext, ja mulle absoluutselt ei meeldinud, kui lihtsakoeliselt seda kõike räägiti. Mõtlesin, et oleks tore näha mis nurga alt, seda siin õpetatakse või siis lihtsalt meelde tuletada,aga seda ma siiski ei võta. Siin väga palju poliitika kursuseid ei ole, ja eelkõige olen ma ju siin keele pärast, sest järgmine aasta lähen niikuinii kolmandale aastale aberdeenis alles :)

      Delete